2011. május 11., szerda

San Silvestro, Elba szigete

San Silvestro
Sári és Flóra, a kétéves ikerlányaim odajöttek hozzám:
- Apa, ma ne csúszdás-mászókás játszótérre menjünk, ne is nyüzsgő térre, ahol szaladgálni tudunk, meg galambokat kergetni, és ne is a tengerpartra pancsolni, meg kavicsozni! Légyszí, inkább menjünk valami unalmas, hideg, sötét, nyirkos helyre!
Azt hiszem, pont így történt, hogy kisvasúttal egy san silvestro-i ércbányába kerültünk. A mai gyerekeknek olyan fura kéréseik vannak...

Elba
Kalandokat akartunk, meglett. Elég volt erősen alultervezni az elbai látogatást. Piombino kikötőjéből gigakomppal Portoferraio, Elba. Autót nem vittünk, ikerbabakocsit igen. Strandot a sziget túloldaláról választottunk, így bonyolultabb, kell a könyvhöz az alapanyag. Helyközi buszjárat: 40 iskolás gyerek, meg mi. Félóra kanyar, aztán strand: Marina di Campo, bellissimo! Visszafelé, alultervezés és menetrendek elérhetetlensége okán, busz csak igen későn indult. Feleségem azonnal letámadott egy ártatlan svájci turistabuszt, amellyel egy nyugdíjas túraszakkör tagjai indultak vissza a kikötő felé. Két perc múlva már a buszon ültünk, ikrekkel, babakocsistul, az első, elegáns panoráma-üléseken. A kalandok a kikötőben folytatódtak, de ez már csak a könyv lapjain férnek majd el J